gallery_NL

exeCo

f*ck the paparzzi in Paris [120X140]

 

De drie f*ck the Paparazzi werken tonen een dame seconden voordat ze ongewenst door een paparazzi gefotografeerd wordt. Dit beeld wordt gebruikt om het ongebreidelde voyeurisme in onze huidige maatschappij in vraag te stellen. Wat meerwaarde biedt bijvoorbeeld het buren-interview dat misbruikt wordt om een familiaal drama tijdens het TV nieuws in beeld te brengen. Waarom wordt het private leven van diegene die beroepsmatig in de media komt plots publiek goed… Maar soms wordt dit voyeurisme ook bewust gebruikt en misbruikt door het exhibitionisme van sommige in hun hunker naar erkenning en faam.

 

 

 

f*ck the paparzzi in Paris [120X140]

 

De drie f*ck the Paparazzi werken tonen een dame seconden voordat ze ongewenst door een paparazzi gefotografeerd wordt. Dit beeld wordt gebruikt om het ongebreidelde voyeurisme in onze huidige maatschappij in vraag te stellen. Wat meerwaarde biedt bijvoorbeeld het buren-interview dat misbruikt wordt om een familiaal drama tijdens het TV nieuws in beeld te brengen. Waarom wordt het private leven van diegene die beroepsmatig in de media komt plots publiek goed… Maar soms wordt dit voyeurisme ook bewust gebruikt en misbruikt door het exhibitionisme van sommige in hun hunker naar erkenning en faam.

 

 

Maart 2015 : nog wat stof tot nadenken:

een jonge Germanwings piloot neemt 149 mensen mee in zijn suicidale crash ... maar what the f*ck doen al die journalisten aan het huis van zijn ouders...

 

 

f*ck the paparzzi in Paris [120X140]

 

De drie f*ck the Paparazzi werken tonen een dame seconden voordat ze ongewenst door een paparazzi gefotografeerd wordt. Dit beeld wordt gebruikt om het ongebreidelde voyeurisme in onze huidige maatschappij in vraag te stellen. Wat meerwaarde biedt bijvoorbeeld het buren-interview dat misbruikt wordt om een familiaal drama tijdens het TV nieuws in beeld te brengen. Waarom wordt het private leven van diegene die beroepsmatig in de media komt plots publiek goed… Maar soms wordt dit voyeurisme ook bewust gebruikt en misbruikt door het exhibitionisme van sommige in hun hunker naar erkenning en faam.

 

f*ck the paparzzi in Paris [120X140]

 

De drie f*ck the Paparazzi werken tonen een dame seconden voordat ze ongewenst door een paparazzi gefotografeerd wordt. Dit beeld wordt gebruikt om het ongebreidelde voyeurisme in onze huidige maatschappij in vraag te stellen. Wat meerwaarde biedt bijvoorbeeld het buren-interview dat misbruikt wordt om een familiaal drama tijdens het TV nieuws in beeld te brengen. Waarom wordt het private leven van diegene die beroepsmatig in de media komt plots publiek goed… Maar soms wordt dit voyeurisme ook bewust gebruikt en misbruikt door het exhibitionisme van sommige in hun hunker naar erkenning en faam.

 

 

the Holy Trinity rules the world [200X100]

 

3 beeldschermen vertegenwoordigen in the Holy Trinity rules the world (De Heilige Drievuldigheid regeert de wereld) drie grootmachten die onze huidige maatschappij regeren: TV, www en ppt. Het eerste scherm is dat van een TV, het hedendaagse Colosseum dat het volk van de nodige spelen en van haar eigen “realiteit” voorziet. De tweede PC monitor staat voor het www - het world wide web - dat onze maatschappij van zowel een economische snelweg faciliteert, als van - via de sociale media - ’s werelds grootste toog, het meest uitgebreide entertainment center, enz ... De laatste PC monitor staat voor de ppt - de PowerPoint - die door haar heerschappij in elke boardroom de wereldlijke economie beheerst.

De vrouw doet door haar deels Napoleontische

 

pose de vraag rijzen of de dames geen vierde - alles overkoepelende - macht vertegenwoordigen maar tegelijkertijd wordt door de borst te grijpen een middelvinger opgestoken naar dit hele wereldlijke machtsgebeuren. Want fragiel is de on-line wereld, vrij door hackers te kapen. Fake zijn talloze virtuele vrienden, en vaak bedrieglijk de kloof tussen Powerpoint en realiteit. Commercieel gedreven is het mediagebeuren.

 

working class hero [160X120]

 

Working class hero is het merk van schoenen die de dame draagt. De working class hero mag meerijden in de luxe van de limousine, in de luxe die onze maatschappij te bieden heeft. Maar wanneer de high society uitstap en in de shit zou stappen blijven in eerste instantie haar voeten clean terwijl de working class hero de prijs betaalt. De bankencrisis is hier nogmaals het bewijs van...

 

 

 

 

 

ceo [120X140]

Coachen en richting geven of loslaten en wat men losgelaten heeft zich laten ontplooien tot wat men zich nooit had kunnenvoorstellen ... en wanneer moet men wat men heeft losgelaten toch nog even ondersteunen om het vrijgelatene van ontsporing te vrijwaren.

 

Een gegeven waar we constant mee te maken hebben. Van ouder tot ceo... en daarom wordt de bh als metafoor van de ceo, als metfoor van dit thema gebruikt.

 

la penseuse [120X140]

 

La penseuse is op doek gezet met Rodin's Le penseur in gedachte. Met La penseuse wordt de ‘file rouge’ in het werk figuratief in de verf gezet: het in vraag stellen van en denken over de multiple eigenheid van thema’s die onze maatschappij beheersen: onze economische, sociale, culturele en mediale leefwereld, onze identiteit, persoonlijke relaties en emoties…

 

 

 

 

 

meBrand [160X120]

Nespresso of Illy, Cola of Pepsi, Trentemøller of Soul Coughing, Fiat 500 of Mini ... voor welke brand ga je. meBrand gaat in op de impact die wij als persoon maken "Every breath we take, every move we make"; de brand die we door onze identiteit onbewust reflecteren of bewust cultiveren.

 

 

 

 

 

empire of senses [120x160]

Onze zintuigen, de gateway naar ons rijk van emoties, van zwart tot wit over muliple shades of grey. En in welke mate zijn we onze zintuigen meester, in welke mate vertalen ze de realiteit ...

 

infinite design [160X120]

 

Infinite design brengt de balans naar voren tussen enerzijds de fantastische en onbeperkte mogelijkheden van het ontwerpen en anderzijds de enorme uitdaging die die met zich brengt. De Campbell soepblik was de inspiratie voor dit thema, maar toch is de Camper schoen - een heruitvinding van het klassieke schoen ontwerp - gebruikt om dit thema in beeld te brengen.

 

memories [120X160]

Gevangen in het schijfje silicium, de memory kaart van onze PC of smartphone daar zitten onze herinnering ons doen en laten onze creative hersenspinsels opgeslagen. Ons geheugen bepaalt mede onze identiteit en we maken steeds meer gebruik van externe geheugen hulpmiddelen. Zijn we onze identiteit aan het outsourcen? En hoe betrouwbaar is onze outsource partner? Hoe solide onze identiteit?

 

I was looking back to see if you were looking back @ me to see me looking back to you [100X160]

 

 

 

a convenient truth [100X160]

 

 

 

 

 

 

 

exeCo © 2015